Sveiki,ir attīrīta auto grīda,arkas,lonžeroni,nu pilnīgi visa mašīnas apakša,notīrīta tā,ka vietām rūpnīcas grunts,vietām pliks bleķis,jautājums kā labāk apstrādāt ,ir doma skābo grunti,tad kaučuka mastiku,tad bituma
vēl jautājums ar ko skābā grunts atšķiras no pildošās akrila
11.01.2013 Kristaps [2252]
Skābā grunts ir primārā grunts - to uzklāj tikai uz
tīra metāla (dzelzs, alumīnij s, cinks). Gruntij piemīt aktīvas pretkorozijas
aizsardzības iedarbība uz tīru metālu (nevis rūsējušu). Skābajai grunti nav
virsmas nelīdzenumu aizpildošās īpašības, jo to uzklāj plānā kārtā vai divās
(~10-20 mkr.). Skābo grunti vienmēr ir jāpārklāj ar pildošo grunti, un pēc
iespējas ātrāk, lai mitrums neiedarbotos uz metālu caur plāno skābās grunts
kārtu. Skābā grunts nekad netiek slīpēta.
Pildošā grunts ir sekundārā grunts - to uzklāj uz
primārās grunts vai noslīpētas špakteles, vecā krāsojuma. Pildošajai gruntij nav
izteiktu pretkorozijas aizsardzības īpašību, tapēc to nav ieteicams klāt tieši
virsū uz tīra matāla. Galvenā nozīme ir sīku virsmas defektu (slīppapīra
atstātas švīkas, špakteles poras u.t.t) aizpildīšana un triecienu amortizējoša
slāņa izveidošana starp pamatni un krāsu. Pildošā grunts var tikt uzklāta
vairākās kārtās līdz pat 300 mkr. biezumam, un vienmēr teik slīpēta.
Jūsu gadījumā es ieteiktu pievērst uzmanību 2 komp.
epoksīdu gruntij, piem. MIPA EP Grundierfiller epoksīdu grunts . Šim
materiālam ir labas saķeres īpašības ar dažādām noslīpētām un attaukotām
virsmām, tai skaitā ar tīru metālu ,labas pretkorozijas īpašības, tā ir ļoti
blīva pēc struktūas, un pēc uzklāšanas un nožūšanas var tikt atstāta tālāk
nepārklāta uz ilgāku laiku.
Uz tās var klāt virsū pretkorozijas
aizsargmastikas.
Vietās, kur neizdodas izslīpēt rūsu līdz tīram
metālam (paliek krāteros) virspirms ieteicams lietos korozijas iekonservētāju ,
piem. MIPA
Rustversiegelung
Armands atbilde bija noderīga: