Ja es vēlos apstrādāt automašīnas spārnu, kas ir korodējis pret turpmāku korozijas iedarbību, vai būs pietiekami ar 1K vidēji skābā grunts 400 ml aerosolā P565-908?
Vai pa virsu būs jāgruntē ar kādu parasto jeb pildošo grunti?

11.02.2011 Uldis [2671]
P565-908 galvenokārt domāta kā grunts nelieliem  laukumiem un izslīpējamiem līdz tīram metālam. Ja vēlaties strādāt ar aerosolu, tad Jūsu gadījumā piemērotāka būs MIPA Rapidfiller spray. Šī ir skābā grunts ar pildošām īpašībām, nebūs vajadzība pārgruntēt ar citu grunti un pēc slīpēšanas un attaukošanas var uzklāt krāsu.


Armands
atbilde bija noderīga:
Apakaļ

Ieskaties arī šajās atbildēs, varbūt noder:

Martins
12:38 - 10.18.2012
Sveiks Armand. Jautājums tieši par MIPA 2K- Primer CF kodinošo grunti,tā ir taisnība,ko cilveki runā,ka ja šo grunti atstāj uz ilgāku laiku nepārklātu,tad tā ir jāslīpē un jākrāso pa jaunu?? Pietrūka laika,tāpēc sanāca atstāt auto nogruntētu ar skābo grunti garaža uz nedēļu,un galigi negribās tagad atkal visu slīpēt nost.
Armands » Martins
Jā, taisnība - CF un citas skābās ir reakcijas gruntis (notiek ķīmiska reakcija saskarsmē ar tīru metālu), to uzklāj plānās kārtā- (s) līdz 15 mikroniem. Šī grunti ieteicams uzreiz pēc nožūšanas pārklāt ar pildošo grunti (filleru) lai nodrošinātu virsmas izolāciju no apkārtējās vides nelabvēlīgas iedarbības (mitras, atklātas telpas, ilgstoša uzglabāšana).
Lai būtu pilnīga pārliecība par darba kvalitāti, ja ar skābo grunti detaļas ir stāvējušas nedēļu garažā, ieteiktu pārslīpēt un pārgruntēt no jauna, pēc iespējas pabeidzot remontu ar krāsošanu vienā tehnoloģiskā ciklā - skābā grunts, bez slīpēšanas pārklāta ar filleru, ja nepieciešams špaktelēt, slīpēt , vēlreiz gruntēt ar filleru, slīpēt, attaukot , krāsot.
Edgars
08:51 - 08.01.2012
Labdien man ir jautājums sakarā ar gruntīm vai skābā grunts nestāsies reakcijā ar epoksīda grunti ?
Drīkst pūst uz skākās grunts epoksīda?
Armands » Edgars
Abas gruntis gan skābā gan epoksīdu ir lieliski saķeres un pretkorozijas aizsardzības nodrošinātāji. Uz tīra metāla es rekomendētu izvēlēties vienu no tām, kas standarta virsbūves remonta procesā izpildīs nepieciešamās  kvalitātes prasības.
Skābā grunts vairāk piemērota lai "piegruntētu" vietas kur atsedzas tīrs metāls pēc špaktelēšanas un slīpēšanas (galvenokārt nelieliem lokālā remonta laukumiem), epoksīdu grunts ir ideāla tīra metāla gruntēšanai lielos laukumos (piem visa detaļa vai virsbūve). To lielākoties izmanto auto restauratori visas virsbūves gruntēšanai pēc smilšu strūklošanas.
Skābā grunts uzklāta plānā kārtā (un tās satāvā esošā fosforskābe) ķīmiskās reakcijas rezultātā nodrošina mikroskopisku  zinka aizsargkārtu un virsmas kodināšanu- saķeres uzlabošanai. Epoksīdu gruntij piemīt lieliskas saķeres īpašības ar dažādām virsmām, pateicoties tās īpaši blīvajai struktūrai arī teicamas pretkorozijas īpašības.
Ja vēlaties, varat veidot arī sistēmu no skābās grunts , kuru pārklāj ar epoksīdu grunti (ieteicams no viena ražotāja), nevēlamas reaskcijas  nebūs. Jāņem vērā ka skābo grunti uzklāj plānā kārtā un pārklāj ar epoksīdu grunti stundas laikā, jo skābās grunts pārklājums ir jūtīgs pret apkārtējā gaisa mitrumu. Skābā grunts vienmēr ir jāpārklāj ar citu pildošo gruntsmateriālu pirms krāsošanas (nav pieļaujams krāsot tieši uz skābās grunts), uz epoksīdu grunts ir pieļaujams krāsot ja tā ir uzklāta metodē "kā pildošā grunts". Epoksīdu grunts ir lēni žūstoša. Vairāk informācijas par gruntsmateriāliem un to specifikāciju varat atrast mūsu mājas lapā  . un sadaļā Tehniskā informācija


Vilmārs
08:09 - 03.15.2012
Vai kodinošā (skābā) grunts ir pieejama aerosola baloniņos?
Armands » Vilmārs
Jā, mūsu piedāvātajā sortimentā ir divas skābās gruntis aerosolā - Nexa Autocolor P565-908 un Mipa Rapidfiller. Aerosolos ir 1K (vienkomponenta) materiāls, un salīdzinājumā ar 2K (divkomponentu ) materiālu uzklāšanai ar pistoli,  tā kodinošā iedarbība ir vājāka. Mipa Rapidfiller bez skābās grunts funkcijas vienlaicīgi ir arī aizpildošās īpašības, kas ir ērti veicot nelielus piekrāsošanas darbus "hobby" variantā.
Dzintars
10:38 - 02.20.2012
Sveiki spečuki,man audim 100 a6 2.5tdi ael 1996g,aprūsējušas priekšējo spārnu arkas.Pastāstiet,kā labāk saremontēt,jo labus spārnus ir dabūt grūti,tāka vēlos saķīlēt vecos pats.Lieta tāda,ka agrāk esmu to darījis,bet tad bija viena veida špakteļs un viena veida gruntene.Tagad aizbraucu uz bodi un afigel,kas tur tik nav!Iesakiet kādi materiāli ir labāk,kāds špaktels,kāda gruntene,kāds rūsas noņēmējs u.t.t.Ir tāču kāds to darījis,interesē,kā tikt galā ar to rūsu?
Armands » Dzintars
Rūsas vietas vislabāk censties attīrīt līdz tīram metālam. Ja tas nav iespējams un metālā paliek rūsas krāteri, bojātās vietas jāapstrādā ar rūsas iekonservētāju, piem. Mipa Rustversiegelung. Pēc tam pa virsu var špaktelēt un gruntēt. Ja nav jāšpaktelē, var arī izmantot rūsas pārveidotāju -gruntētāju uz epoksīda bāzes, kas veido virsmu uz kuras var krāsot vai uzklāt pildošo grunti.
Uz tīra metāla pretkorozijas aizsardzībai vispirms uzklāj skābo (kodinošo) grunti, tad pildošo grunti, ja nepieciešams špaktelē un vēlreiz pārgruntē ar pildošo grunti. Aerosolā ir pieejama skābā grunts ar pildošajām īpašībām Mipa Rapidfiller.
Kad virsma ir sagatavota (noslīpēta, nomatētas blakusvirsmas, attaukota) uzklāj krāsu uz remonta vietas un veido krāsas/ lakas salaidumu uz piegulošajām virsmām (ja nekrāso visu detaļu). Pēc pilnīgas krāsas/lakas nocietēšanas remonta vietu sapulē ar pārējo detaļu vai detaļām.
Vairāk informācijas par materiāliem un to pielietošanu meklējiet mūsu mājas lapas Jautājumu arhīvā vai mājas lapas labajā augšējā stūrī logā "Google pielāgotā meklēšana", ievadot atslēgas vārdu, piem "rūsa" vai "skābā grunts".
JANKA JANKA
18:28 - 01.06.2012
LAI TIE SKABO GRUNSU TIRGOTAJI IET BEKOT,ES LIETOS DISKUS NOSPAKTELEJU,NOSLIPEJU AR PEC IESPEJAS SMALKAKU SMILSPAPIRU LAI NAV SVIKU,NOGRUNTEJU AR PARASTO AIROSOLA BALONINU,TAD JASLIPE AR NULLITI ARI GRUNTS KRASA JO LIDZENAK JO LABAK,TAD KRASOJU AR PARASTO SEREBRJANKU KURA IR AR HROMA EFEKTU,MAKSA 2,5 LS BALONINS,JAKLAJ KADI 10 SLANI PLANAS KARTAS ,LAI NENOTEK.VELAMS LAI KATRS SLANIS ZUST 20 MIN.IZSKATS SUPER,MAN JAU TUR OTRO GADU,TIKAI KRASA VAIRS NAV TIK SPIDIGA.ATJAUNOT SPIDIGUMU IZMAKSA 5LS,NOPERC 2 BALONINUS UN PARKRASO UN ATKAL PUS GADU SPID KA JAUNI,UN NEKAS NELOBAS NOST KA TE TEIKS LIELIE SPECI AR SKABAJAM GRUNTIM,VIENIGI KRASA NAV KIMISKI IZTURIGA,NEVAR PIKI NO ASFALTA MAZGAT NOST AR ACETONU ,JO SITA KRASA IZSKIST.
Armands » JANKA JANKA
Šeit ir būtiskas trīs lietas: skāba (kodinošā grunts ar skābes saturošu cietinātāju) ir profesionāla remonta sistēmas sastāvdaļas primārā grunts kas nodrošina tīra alumīnija virsmas saķeri ar nākošajiem pārklājumiem (pildošo grunti, krāsu). Pieļaujama ir alumīnijam paredzētas špakteles uzklāšana uz tīra alumīnija vietās, kuras jāšpaktelē, taču nav lietderīgi špaktelēt pilnīgi visu virsmu; otrkārt, iespējams jūsu aprakstītajā gadījumā diski ir jau bijuši iepriekš krāsoti un attiecīgi gruntēti, un visbeidzot - ja jūs krāsojat pats priekš sevis varat pielietot jebkuru sev vēlamu tehnoloģiju, taču ja veicat krāsošanas darbus kādam, jums ir  jābūt gatavam uzņemties zināmu atbildību par veikto darbu kvalitāti, kuru var sniegt tikai pielietojot krāsu materiālu ražotāju izstrādātās remonta tehnoloģijas.
 
Sudrabotās disku krāsas spīduma un noturības paagstināšanai, pēc krāsas uzklāšanas ieteicams to papildus pārlakot ar caurspīdīgo laku, vislabāk ar divkomponentu (pieejama arī aerosolā).
Renārs
18:17 - 05.30.2011
Labdien! Kādu grunts krāsu jūs ieteiktu pēc detaļu apstrādes ar smilšu strūklu?
Armands » Renārs
Viennozīmīgi skābo grunti Activprimer , kam seko 2K pildošā grunts (fillers) vai 2K epoksīdu grunti.

Jautāt autokrāsu ekspertiem