Uz virsbūves daļām ir pa kādam rūsas pleķītim, pie lukturiem, vēl šur tur, nu kādi pieci. Kā rīkoties?

10.30.2011 Raimonds [4413]
Rūsa pēc iepējas ar abrazīviem materiāliem jānoņem līdz tīram metālam. Ja neizdodas rūsu pilnībā izslīpēt, jālieto rūsas konservētājs , piem. MIPA Rustversiegelung. Tad apstrādāto vietu, ja nepieciešams špaktelē, un pēc tam gruntē. (špaktelu un gruntsmateriālu sortiments mūsu veikalā ir plašā klāstā un cenu diapazon, sākot ar Ls 1.60) Pēc slīpēšanas, piegulošo blakus virsmu nomatēšanas un attaukošanas virsma ir gatava krāsas uzklāšanai.
Krāsu var iegādāties mūsu veikalā pēc koda gatavā aerosola baloniņā vai individuāli uzjaucot toni. (cenas no L s5.90). Metālikas krāsām papildus nepieciešams aerosols ar caurspīdīgo laku. Krāsas uzklāšanas tehnika sekojoša - uzpūš 2-3 kārtas metāliku ar starpžāvēšanas laiku 5-10 min starp kārtām, pēc 20 min krāsu pārklāj ar caurspīdīgo laku 2-3 kārtas. Ja nepieciešams, krāsojuma pulēšanu veic ne ātrāk kā pēc 2 nedēļām.
Vairāk informācijas sadaļā "Piekrāso pats"



Armands
atbilde bija noderīga:
Apakaļ

Ieskaties arī šajās atbildēs, varbūt noder:

Andris
19:11 - 07.01.2018
Labdien. skatos jums pēdējais ieraksts ir bijis ļoti sen. Man ir izrūsējušas aizmugurē arkas diezgan riktīgi. Negribās ieguldīt savus 300 eur remontam. Ceru novilkt savus 3 gadus un nopirkt jaunu auto. ir iespēja to rūsēšanu apturēt? Un kaut vai pa virsu uzlikt kaut kādas dekoratīvās uzlikas lai neredz caurumus? Ja es aizbrauktu pie Jums uz veikalu, vai pārdevējs varēs ietikt un konsultēt?
Ar cieņu, Andris.
Armands » Andris

Jā, komentārus “Jutājumu” sadaļā nepublicējam mājas lapā, taču atbildam interesntiem uz e-pastu (jautājumu un atbilžū arhīvā ir jau vairāk par 1000, un to tēmas atkārtojas, tāpēc palieklināt publicēto atbilžu skaitu nebūtu lietderīgi.

Atbildot uz Jūsu jautājumu – ilgstošu koroziju diemžēl apturēt nav iespējams, jo tā ir skārusi metālu praktisi visā tā dziļumā. Ja izdodas noslīpēt rūsu vispusēji līdz tīram metālam, var izmantot rūsas pārveidotājus – konservantus, pēc tam špaktelēt gruntēt un krāsot. Ja slīpējot parādās ievērojami caurumi, detaļu var mēģināt uz kādu laiku saglābt laminējot bojājumu vietas ar stiklšķiedas audumu un poliestera sveķliem (video skat. šeit http://autokrasas.lv/?p=art&art=595  ) , vai mūsu mājas lapas sadaļā Tehn Info http://autokrasas.lv/?gid=69&p=nxt. Ja plānojat arku remontu, kurš “izvilktu” līdz 3 gadiem, nepieciešama bojāto vietu metāla izgriešana un jauna iemetināšana, špektelēšana , gruntēšana, krāsošana.

Pārdevējs veikalā ieteiks nepieciešamos materiālus Jūsu izvēlētajai remonta shēmai.

 

Aivis
13:28 - 02.02.2015
Labdien, jautājums par cinka krāsu airesolā.
Sakiet, vai drīkst uzklāt uz iepriekš korozijai pakļautas virsmas?
Vai šī viela tikai aizsargā vai reaģē arī ar rūsu?
Ja detaļa ir sākusi rūsēt, kādas darbības un darbību secība jāievēro, lai varētu apstrādāt ar šo cinku un pēc iespējas ilgāk pasargātu metālu. Vai iepriekš jāapstrādā ar rūsas reaģentu, jeb var vienkārši mehāniski notīrīt rūsu un pārklāt ar cinku?
Vai šo krāsu var iegādāties citos iepakojumos - ne zem spiediena, lai varētu ar pistoli krāsot?
Paldies!
Zigmārs » Aivis
Labdien.
Cinks ir pārklājums ar pretkorozijas īpašībām nevis rūsas pārveidotājs- konservants. Tā dēļ īsti pareizi nebūs to izmantot uz jau rūsējušām virsmām. Vairāk cinku var izmantot uz nerūsējušām, jeb "nulles" virsmām pirms metināšanas, jo tai ir līdz 250C termo izturība- nedeg metinot ar pusautomātu.
Iepriekš rūsējušas virsmas ir maksimāli jānoslīpē, jāattauko, jāuzklāj kāds rūsas pārveidotājs- konservants, piemēram, MIPA`s, tad, pēc vajadzības špaktelē (špaktelei ir labas antikorozijas īpašības), slīpē, atklātos metālus gruntē ar kodinošo (skābo) grunti un pildošo grunti (filleri), slīpē, attauko un krāso.
p.s. Pie mums Cinks tirgojās tikai aerosolos. Citā iepakojumā var meklēt celtniecības veikalos.
Kristaps
19:46 - 11.01.2013
Sveiki,ir attīrīta auto grīda,arkas,lonžeroni,nu pilnīgi visa mašīnas apakša,notīrīta tā,ka vietām rūpnīcas grunts,vietām pliks bleķis,jautājums kā labāk apstrādāt ,ir doma skābo grunti,tad kaučuka mastiku,tad bituma
vēl jautājums ar ko skābā grunts atšķiras no pildošās akrila
Armands » Kristaps
Skābā grunts ir primārā grunts - to uzklāj tikai uz tīra metāla (dzelzs, alumīnij s, cinks). Gruntij piemīt aktīvas pretkorozijas aizsardzības iedarbība uz tīru metālu (nevis rūsējušu). Skābajai grunti nav virsmas nelīdzenumu aizpildošās īpašības, jo to uzklāj plānā kārtā vai divās (~10-20 mkr.). Skābo grunti vienmēr ir jāpārklāj ar pildošo grunti, un pēc iespējas ātrāk, lai mitrums neiedarbotos uz metālu caur plāno skābās grunts kārtu. Skābā grunts nekad netiek slīpēta.
 
Pildošā grunts ir sekundārā grunts - to uzklāj uz primārās grunts vai noslīpētas špakteles, vecā krāsojuma. Pildošajai gruntij nav izteiktu pretkorozijas aizsardzības īpašību, tapēc to nav ieteicams klāt tieši virsū uz tīra matāla. Galvenā nozīme ir sīku virsmas defektu (slīppapīra atstātas švīkas, špakteles poras u.t.t) aizpildīšana un triecienu amortizējoša slāņa izveidošana starp pamatni un krāsu. Pildošā grunts var tikt uzklāta vairākās kārtās līdz  pat 300 mkr. biezumam, un vienmēr teik slīpēta.
 
Jūsu gadījumā es ieteiktu pievērst uzmanību 2 komp. epoksīdu gruntij, piem. MIPA EP Grundierfiller epoksīdu grunts . Šim materiālam ir labas saķeres īpašības ar dažādām noslīpētām un attaukotām virsmām, tai skaitā ar tīru metālu ,labas pretkorozijas īpašības, tā ir ļoti blīva pēc struktūas, un pēc uzklāšanas un nožūšanas var tikt atstāta tālāk nepārklāta uz ilgāku laiku.
Uz tās var klāt virsū pretkorozijas aizsargmastikas.
 
Vietās, kur neizdodas izslīpēt rūsu līdz tīram metālam (paliek krāteros) virspirms ieteicams lietos korozijas iekonservētāju , piem. MIPA Rustversiegelung
 
juris
11:36 - 03.09.2013
Sveiki interesētu auto rūsas noņemšana un piekrāšošana-uz aizmugurēja vāka apm 3 cm ,gar durvju salaiduma vietām ari tādi paši divi plankumi un uz sliekšņa pie durvju salaiduma,auto ir škoda octavia universāls 2006 gada zilā krāsā,ar apt.kadam izmaksām būtu jārēķinās,paldies.
Armands » juris
Mēs neveicam auto krāsošanas darbus, lūdzu interesējaties par darbu izmaksām piem. pie mūsu sadarbības partneriem (reklāmas baneri mājas lapā).
Ja domājat patstāvīgi veikt remonta piekrāsošanu mājas apstākļos ar aerosoliem, aptuvenās materiālu izmaksas jūsu aprakstītajā gadījumā (rūsas konservants, abrazīvi, attaukotāji, grunts, krāsa, laka, pulierpasta) ir robežās Ls 25-30. Taču jāņem vērā ka ar aerosoliem ir komplicēti veidot piekrāsošanu (iekrāsošanos vecajā krāsojumā), kas jūsu situācijā ir nepieciešams, un gala rezultāts būs atšķirīgs no profesionāla krāsojuma.
Vidējās tirgus cenas profesionālam remontam (trīs piekrāsošanas ar salaidumu un virsmas pirmapstrāde) maksā ~Ls 80-100
Edgars
15:30 - 08.24.2012
Labiden jautājums ir par rūsas porainiem maziem punktiņiem.
Grūti izdabūt ārā no porām rūsganu ja virsū uzpūst skābo grunti viņa apturētu rūsas izplatīšanās procesu ?
Armands » Edgars
Skābā (kodinošā) grunts ir paredzēta uzklāt uz tīra metāla. Ja uz virsmas ir rūsas punktiņi kurus nevar izslīpēt, vispirms jālieto rūsas iekonservētājs, piem. Mipa Corrosion Sealer (izvelk mitrumu no dziļākajiem rūsas slāņiem un "aizblombē" ar speciālu poliuretāna kārtu) . Pēc tam virsmu var špaktelēt ar PE špakteli vai uzklāt gruntis (primārās, pildošās).
Artūrs
10:52 - 05.21.2012
Es esmu masinu izslīpējis lidz tīram metālam, bet porās ir palikusies tākā rūsa. Ko man vajadzētu darīt pirms sāku špaktelēt?.. Un vai pirms špaktelēšanas vajag krāsot ar grunts krāsu?. Paldies.
Armands » Artūrs
Nepieciešams uzklāt rūsas iekonservētāju, piem. MIPA Rustversiegelung. Pēc produkta nožūšanas (apm.1 st. pie 20C) virsmu var tālāk špaktelēt, gruntēt, krāsot.

Edgars
12:03 - 05.02.2012
Paldies par ieprieksejo atbildi! Es nolemu uztaisit visu ka nakas un apstajos uz sekojosiem gruntim:
kodinošās grunts - MIPA 2K- Primer CF kodinošā (skābā) 2K grunts
aizpildošās grunts - RELO pildošā grunts HS 4 1
Var but Jus ieteiciet kaut kadus citus? Un vai var pa virsu pec tam parklat ar krasu no aerosola balonina? Paldies
Armands » Edgars
Jā, šie materiāli ir saderīgi un veido pareizu remonta sistēmu. Gadījumā ja neizdodas pilnībā izslīpēt rūsu un paliek dziļāki rūsa krāteri, ieteicams vispirms problemātiskajās vietās uz tīra metāla izmantot rūsas iekonservētāju MIPA Rustversiegelung.
aivis
21:06 - 04.07.2012
man mašīnai uz spārna ir izlīdusi rūsa... kādi būtu pirmie soļi kā atbrīvoties no rūsas pirms krāsošanas
Armands » aivis
Rūsa pēc iepējas ar abrazīviem materiāliem jānoņem līdz tīram metālam. Ja neizdodas rūsu pilnībā izslīpēt, jālieto rūsas konservētājs , piem. MIPA Rustversiegelung. Tad apstrādāto vietu, ja nepieciešams špaktelē, un pēc tam gruntē. (špaktelu un gruntsmateriālu sortiments mūsu veikalā ir plašā klāstā un cenu diapazon, sākot ar Ls 1.60) Pēc slīpēšanas, piegulošo blakus virsmu nomatēšanas un attaukošanas virsma ir gatava krāsas uzklāšanai.
Dzintars
10:38 - 02.20.2012
Sveiki spečuki,man audim 100 a6 2.5tdi ael 1996g,aprūsējušas priekšējo spārnu arkas.Pastāstiet,kā labāk saremontēt,jo labus spārnus ir dabūt grūti,tāka vēlos saķīlēt vecos pats.Lieta tāda,ka agrāk esmu to darījis,bet tad bija viena veida špakteļs un viena veida gruntene.Tagad aizbraucu uz bodi un afigel,kas tur tik nav!Iesakiet kādi materiāli ir labāk,kāds špaktels,kāda gruntene,kāds rūsas noņēmējs u.t.t.Ir tāču kāds to darījis,interesē,kā tikt galā ar to rūsu?
Armands » Dzintars
Rūsas vietas vislabāk censties attīrīt līdz tīram metālam. Ja tas nav iespējams un metālā paliek rūsas krāteri, bojātās vietas jāapstrādā ar rūsas iekonservētāju, piem. Mipa Rustversiegelung. Pēc tam pa virsu var špaktelēt un gruntēt. Ja nav jāšpaktelē, var arī izmantot rūsas pārveidotāju -gruntētāju uz epoksīda bāzes, kas veido virsmu uz kuras var krāsot vai uzklāt pildošo grunti.
Uz tīra metāla pretkorozijas aizsardzībai vispirms uzklāj skābo (kodinošo) grunti, tad pildošo grunti, ja nepieciešams špaktelē un vēlreiz pārgruntē ar pildošo grunti. Aerosolā ir pieejama skābā grunts ar pildošajām īpašībām Mipa Rapidfiller.
Kad virsma ir sagatavota (noslīpēta, nomatētas blakusvirsmas, attaukota) uzklāj krāsu uz remonta vietas un veido krāsas/ lakas salaidumu uz piegulošajām virsmām (ja nekrāso visu detaļu). Pēc pilnīgas krāsas/lakas nocietēšanas remonta vietu sapulē ar pārējo detaļu vai detaļām.
Vairāk informācijas par materiāliem un to pielietošanu meklējiet mūsu mājas lapas Jautājumu arhīvā vai mājas lapas labajā augšējā stūrī logā "Google pielāgotā meklēšana", ievadot atslēgas vārdu, piem "rūsa" vai "skābā grunts".
Klāvs
13:46 - 11.06.2011
Labdien,
mana auto arkām ir panākusi nost krāsa un uzmetusies maza rūsa, bet motora pārsega sāniem ir rūsas burbuļi. Vēlos tie visu labot, pagaidām esmu nopircis Mipa rūsas pārveidotāju. Zinu ka vajag visu noslīpēt līdz metālam un pēc t
Armands » Klāvs
Mipa Rostversiegelung uzklāj uz tīra noslīpēta un attaukota metāla problemātiskajām vietām, kur saglabājušies rūsas perēkļi. Pēc nožūšanas nevilcinoties veic tālāko apstrādi -špaktelēšanu un špakteles slīpēšanu (ja nepieciešam) un tīra metāla gruntēšanu ar skābo grunti, kam seko poru aizpildošā grunts un galīgā slīpēšana ar P600 -P800. Pēc tam virsmu attauko un uzklāj krāsu.
Ģirts
13:05 - 10.29.2011
sveiki..interese tada lieta..bmw pie auto arkam iekspuse salaiduma vietas lauzas araa ruusa..nokasiju to suvju mastiku un izgriezu izrusejuso caurumu..iemetinaju jaunu bleki..jautajums tads..ko man klat tagad pa virsu peec attaukosanas..kadu grunti? un va
Armands » Ģirts
Rūsas iekonservētāju izmanto gadījumos, kad bojātu metāla virsmu nav iespējams attīrīt līdz tīram metālam (rūsa ir pārāk dziļa). Visos pārējos gadījumos uz tīra metāla kā primāro izmanto skābo (kodinošo) aktīvo pretkorozijas grunti.
Vispirms metinājuma vietas špaktelē uz tīra metāla, špakteli noslīpē. Špaktelēto vietu  piegulošās atsegtās tīra metāla virsmas piegruntē ar aktīvo pretkorozijas grunti, pēc tam visu laukumu pārklāj ar aizpildošo grunti (filler), slīpē attauko, krāso.
Ja neizdodas rūsu pilnībā izslīpēt, jālieto rūsas konservētājs , piem. MIPA Rustversiegelung.
Lauris
12:57 - 04.03.2011
Sveiki, vēlos pārkrāsot sliekšņus OPEL Calibra. vienam uz sliekšņiem uzmetusies rūsa nedaudz, tādi divi punktiņi 2x2, kas man nepieciešams darīt?
Armands » Lauris
Notīrīt rūsu, cik iespējams, līdz tīram metālam, attaukot, uzklāt rūsas pārveidotāju - gruntētāju Brunox Epoxy, ļaut nožūt. Nomatēt krāsu uz virsmas kuru paredzēts pārkrāsot, attaukot, uzklāt krāsu. Krāsu baloniņā pēc koda var pasūtīt mūsu autokrāsu veikalā, kā arī iegādāties visus nepieciešamos palīgmateriālus.

Jautāt autokrāsu ekspertiem