Sveiki, vēlos mājas apstākļos ar kompresora un krasošanas pistoles palīdzību nokrāsot plastmasas uzacis lukturiem. Iegādājos krāsu, laku, šķīdinātāju un cietinātāju. Vai bez grunts var iztikt? Kādās proporcijās un kas man jājauc ja t

08.14.2011 Edmunds [3789]
Ja plastmasas detaļa nav gruntēta vai iepriekš bijusi krāsota - noteikti vajag gruntēt ar speciālo grunti plastmasām. Pretējā gadījumā saķeres trūkuma dēļ ātrāk vai vēlāk krāsojums nāks nost. Svarīgi ai arī jaunu negruntētu detaļu pirms gruntēšanas rūpīgi nomazgāt un attaukot.
Mūsu piedāvātajām uzjauktajām autokrāsās  jaukšanas attiecība ir sekojoša: bāzes krāsa (metālika) ar šķīdinātāju attiecībā 1:1; laka ar cietinātāju 2:1 + 10% šķīdinātājs.
Uz iepriekš sagatavotas virsmas uzklāj bāzes krāsu 2-3 kārtās, ar starpžāvēšanas laiku 5-10 min. starp kārtām. Pēc 20 min. pārlako ar laku 2 kārtās, ar starpžāvēšanas laiku starp kārtām 10-15 min.


Armands
atbilde bija noderīga:
Apakaļ

Ieskaties arī šajās atbildēs, varbūt noder:

Peteris
14:18 - 03.06.2014
Sveicināti!
Vēlējos uzzināt kā var atšķirt plastmasu sastāvus,vai tie ir marķēti,vai pēc auto markām vai izlaiduma gadiem?Un kā pareizi pārkrāsot plastmasas sliekšņus kuriem nedaudz ir atlobījusies krāsa,vai man tie būtu atkal jāgruntē?
Armands » Peteris
Plastmasas tipa marķējums jāmeklē uz detaļas iekšpuses kā burtu 
kombinācija, piem. PP (polipropilens), ar auto marku šeit nav tieša 
sakarība.
Vietās kur nolobijusies krāsa ir jāveic rūpīga attīrīšana (mazgāšana, 
matēšana  attaukošana) pēc tam jāuzklāj plastmasu saķeres grunts.
Vairāk informācijas par plastmasu sagatavošanu mūsu mājas lapā:
http://www.autokrasas.lv/?p=art&art=318
http://www.autokrasas.lv/?gid=15&p=nxt


Kārlis
15:04 - 05.26.2013
Sveiki. Sagatavojot plastmasu krāsošanai ir no sākuma jānoslīpe? (ar kādiem smilšpapīriem to darīt un cik daudz vaig slīpēt?) Pēc tam tā noteikti ir jāattauko un jānogruntē? (pēc grunts uzklāšanas ,kad tā ir nožuvusi to var noklāt jau ar pirmajām krāsas kārtām?
Armands » Kārlis
Plastmasas virsmām ir komplicēts sagatavošanas process, kas lielā mērā atkarīgs no pašas detaļas un tās stāvokļa.
Lai precīzāk atbildētu uz jūsu jautājumu būtu nepieciešama papildus informācija par krāsojamo detaļu:
1) vai plastmasas detaļa ir jauna (orģinālā vai neorģinālā, rūpnieciski gruntēta/ negruntēta), lietota nekrāsotā veidā uz auto, bijusi iepriekš krāsota/ gruntēta vai tīra plastmasa?
2) vai detaļas virsma ir pietiekami gluda lai to varētu pārkrāsot bez papildus špaktelēšanas un gruntēšanas ar filleru?
3) vai paturot uz detaļas 3-5 min. autokrāsu šķīdinātājā samērcētu lupatiņu nemainās virsmas struktūra?
4) kāds ir plastmasas tips (uzpresētas burtu kombinācijas usz detaļas iekšējās virsmas?

Diemžēl uz jūsu norādīto e-pasta mehs223@inbox.lv adresi neizdodas nosūtīt informāciju!
Harijs
16:04 - 05.07.2013
Plastmasas un stiklašķiedras špaktelēšanai labāk izvēlēties dzelteno vai pelējo špakteli?
Armands » Harijs
Šajā gadījumā ieteicama ir špakteke plastmasām (Plastic stopper), kas 
ir elastīgāka un ar labāku saķeri ar plastmasu, krāsa tumši pelēka.
Normunds
22:07 - 12.25.2012
sveiki ! ar kādu špakteli būtu labāk špaktelēt elastīgu plastmasu ?
un ar kadiem pirms gruntēšanas materiāliem vajadzētu apstrādāt slīpētu plastmasu ?
Armands » Normunds
Plastmasām izmanto speciālu elastīgu špakteli, kas piedevām vēl ir tumši pelēkā krāsā.
Mūsu sortimentā tāda ir Omniline Plastic Stopper. Pirms pildošās grunts uzklāšanas vietās kur atsedzas tīra plastmas nepieciešams vispirms uzklāt plastmasu saķeres grunti (protams pirms tam plastmasu rūpīgi attaukojot, piem. ar MIPA Kunststoffreiniger plastmasu detaļu attaukotāju). Krāsojot plastmasas detaļas krāsai pievieno elestificējošu piedevu. Pildošai gruntij elastificējošu piedevu nelieto, izņemot gadījumus pie ļoti elastīgām plastmasām.
Viktors
18:47 - 08.15.2012
Sveiki! Ir noņemti 2 slāņi krāsas motorollera plastmasai.Otrais slanis bijis rūpnīcā likts!Tagad ir doma tās plastmasas krāsot-šķērslis ir arī tāds,ka plasmasās ir plaisas.Kas man būtu jāpērk,lai plasmasa krāsošanas rezultāta būtu tuvu rūpnīcas tipa?
Armands » Viktors
Ja parteizi saprotu Jūsu jautājumu, tad plaisas plastmasas detaļā jānošpaktelē ar speciāli plastmasām domātu špakteli un jānoslīpē, pēc tam tīru plastmasas virsmu attauko un nogruntē ar plastmasu grunti, pēc tam visu detaļu pārklāj ar izlīdzinošo pildošo grunti, kuru arī noslīpē. Tad attauko un detaļa ir gatava krāsošanai.
Edgars
15:23 - 08.05.2012
Labiden! Ir doma nokrāsot bamperi kuram nav defektiem, bet vai ir nepieciešams nopūst to ar plastmasas grunti vai tikai nomatēt nogruntēt ar parasto gruti un krāsot?
Armands » Edgars
Jāvadās atkarībā no konkrētās situācijas:
a) bampers ir iepriekš krāsots un krāsa ir labā stāvoklī - nomatēt , attaukot , krāsot
b) bampers ir vietām špaktelēts, un atsedzas tīra plastmasa - tīru plastmasu rūpīgi attaukot, gruntēt ar plastmasu grunti;  špaktelētās vietas vai visu bamperi pārgruntēt (pirms tam nomatējot un attaukojot) ar izlīdzinošo grunti, pēc tam slīpēt, attaukot un pārkrāsot.
c) bampers ir jauns, negruntēta plastmasa - rūpīgi nomazgāt, attaukot, gruntēt ar plastmasu grunti, vajadzības gadījumā pārgruntēt ar izlīdzinošo grunti, slīpēt, attaukot krāsot. Ja nekrāsots bampers ir bijis lietošanā, pirms attaukošanas tas jāizkarsē pie 60 C apm. 30 min.
 
Vairāk informācijas skat. nodaļā Tehniskā informācija > Virsmu sagatavošana krāsošanai.
Gunita
13:44 - 08.02.2012
Labdien,
Jautājums- Vai ir iespējams pārkrāsot automātiskos, siltos, garāžas vārtus ar autokrāsu. Ja jā tad kādu izvēlēties. Vai var to izdarīt mājas apstākļos ar baloniņu?

Paldies
Armands » Gunita
Jā, to ir iespējams izdarīt, tikai jāņem vērā ka plastmasu krāsošanai ir specifiska un komplicēta virsama sagatavošana pirms krāsas uzklāšanas. Nepieciešami speciāli attīrītāji, attaukotāji, abrazīvi un grunts. Mājas apstākļos bez iepriekšējas pieredzes es to neieteiktu uzsākt. Tipiskais defekts neievērojot pareizu virsmas sagatavošanu - vēlāka krāsas lobīšanās no plastmasas detaļām.
Kristaps
15:51 - 05.08.2012
Sveiki!

Radās jautājums par auto salona krāsošanu. To taču veic?
Kādas krāsas izmanto, ja tur pēc idejas plastmasi vien tik ir. Un kā, lai neaplaužas ar spīdošu paneli, kas redzams labāk nekā ceļš caur stiklu? Bet citur jau laku spīdumam jau gan izmanto?

Paldies
Armands » Kristaps
Jā, praktiski visus plastmasu tipus var krāsot ar auto krāsu, to iepriekš pareizi sagatavojot (slīpējot , attaukojot, gruntējot). Uzjaucot krāsu tai var iedot dažādus efektus - piem. laku vai krāsu nomatēt vai krāsai pievienot speciālas struktūrpiedevas kas atveido dažādu plastmasu virsmu profilus (grubuļus). Mūsu autokrāsu veikalā ir iespējams apskatīties krāsu toņu, matējumu un struktūru paraugus!
Skots
21:02 - 04.27.2012
Cik maksā šī grunts aerosolā? (P572-2000)
Armands » Skots
Nexa Autocolor 1K plastmasu grunts 400 ml aerosolā (P572-2000/E0.4) cena ir Ls 7.60
Edvards
21:34 - 01.08.2012
Sveiki, gribēju uzzināt ar kādu ripu un pastu vislabāk pulēt plastmasu, kura nav krāsot, respektīvi, krosinieka plastmasa. Palikusi matēta gribu uzpulēt.
Armands » Edvards
Krosinieka plastmasas visdrīzāk ka ir no PP vai EPDM plastmasas tipa. Pulēšanai var izmantot balto pulēšanas ripu (cieto) un pašdilstošo pulēšanas pastu, piem Farecla G3. Pulējot plastmasas detaļu jāseko līdz pulēšanas ripas apgriezieniem (ne vairāk ka 1500 apgr./min) un virsmas temperatūrai (uzkarstot plastmasa var deformēties).
Kaspars
15:08 - 11.30.2011
Sveiki, interesē vai krasojot jumta bagāžnieka kasti, nepieciešams to gruntet, ja virsma jau ir grubuļaina? Un vai pie JUms var uzjaukt krāsas baloniņu Opel "Ultra Blue" krāsas?
Armands » Kaspars
Ja plastmasas jumta bagažnieks nav iepriekš bijis krāsots un esat to jau lietojis uz mašīnas, es neieteiktu Jums patstāvīgi veikt tā krāsošanu ar aerosolu. Plastmasu pirms krāsošanas noteikti vajag gruntēt ar speciālu plastmasas saķeres grunti un veikt rūpīgu attīrīšanu un attaukošanu - pretējā gadījumā krāsas sāks lobīties nost pēc mazgāšanas ar augstspiediena ūdens strūklu. Plastmasai kas bijusi ekspluotācijā uz ceļiem un mainīgos temperatūras apstākļos ir tendence kā švammei uzsūkt sevī visa veida netīrumus , vaskus, eļļas u.t.t. Ja tomēr izlemjat, ka bagažnieks jākrāso, labāk būtu to nodot profesionālai krāsošanas darbnīcai, kur to izsildīs krāsošanas kamerā pie 60 C, izsviedrējot no tā grūti notīrāmos netīrumus, attaukos, nogruntēs ar plastmasu grunti (ja nepieciešams arī izlīdzinās grubuļoto virsmu un nokrāsos ar noturīgiem 2 komponentu materiāliem.
Jā mēs varam uzjaukt Opel krāsu ULTRA BLUE kods 21B un iepildīt to aerosolā. Tā ir perlamutra bāzes krāsa, kura jāpērklāj ar caurspīdīgo laku.
Rudolfs
19:37 - 11.17.2011
Sveiki, tatad problema sekojosha.
Esmu noslīpēijis rollera plastmasus dažās vietās līdz plastmasam ,dažās tikai nomatēta krāsa, jo pa virsu ir špaktelēts un nevar noslīpēt lidz palstikai. Pūšot grunti (aerosolā) tās vietas kur plastma
Armandss » Rudolfs
Iemesls ir grunts sastāvā esošais šķīdinātājs, kas reaģē ar tīru plastmasu. Bojātās vietas jāpārslīpē un jāuzklāj izolējošais starpslānis, no gruntsmateriā, kas nesatur agresīvus šķīdinātājus. Tas var būt izsmidzināmā špaktele, grunts uz ūdens bāzes vai epoksīdu grunts - plānās un "sausās" kārtās. Pēc tam var turpināt ar aizpildošo grunti, cenšoties materiālu neuzklāt ļoti biezās un slapjās kārtās.. Uzklāt krāsu materiālus ar pistoli ir ekonomiskāk un kvalitatīvāk.
peteris
16:02 - 10.25.2011
sveiki. japarkraso motorollera plastmasas, paslaik vinas ir volvo melnaa metalika(saphire ja nemaldos) , bet velos parkrasot bmw melnajaa(akrils ja nemaldos ar kodu 668) kaa labak gatavot virsmu lai vienkarsi parpustu citaa melnajaa krasaa?vajag pa jaunam
Armands » peteris
Jā, BMW 668 ir tīri melna krāsa. Virsmas sagatavošana atkarīga no tās esošā stāvokļa. Ja vecais krāsojums ir labā stāvokli (krāsojums neplaisā, nelobās, nav dziļu švīku, neatsedzas tīra plastma), tad to pirms pārkrāsošanas ir tikai jānomatē un jāattauko - un var uzklāt krāsu. Ja nepieciešams labot virsmas defektus var būt nepieciešama špaktelēšana , gruntēšana ar speciāliem plastmasām paredzētiem materiāliem.
Matēšanai izmanto matēšanas pastu kopā ar abrazīvu Mirlon Ultra fine, attaukošanai - silikonu noņēmēju + antistatikas noņēmēju plastmasām.
maris
09:57 - 08.30.2011
sveki.nogruntejot,pec laika pacel auksa grunti.gruntets tika moto pastmasas detalas ar akrila 2k grunti.ar ko gruntet tiesi moto plastmasas un krasot?


Paldies! Maris.
Armands » maris
Iemesls tam, ka uzcēlušās vietas , kur bijusi tīra plastmasa visdrīzāk ir grunts šķīdinātāja graujoša iedarbība uzdetaļas  virsmu. Acīmredzot konkrētā plastmasas virsma (īpaši motorolleru detaļas) ir jūtīga pret šķīdinātāju, un tā pirms gruntēšanas ar 2K grunti ir jāizolē (jāuzklāj starpslānis). To var izdarīt ar materiāliem, kuri nesatur agresīvus šķīdinātājus - piem. izsmidzināmā špaktele (špricšpaktele) vai epoksīdu grunts, kas uzklāti vairākās kārtās ar pagarinātiem starpžāvēšanas laikiem.
Šo defektu var novērst noslīpējot bojājumus līdz satbilai (līdzenai) virsma, tad uzklājot izolatoru un noslīpējot, var tālāk turpināt ar pildošo grunti un krāsu.
Gints
18:10 - 08.02.2011
Vai var krāsot plastmasas virsmu ar atzīmi "PP".
Armands » Gints
Jā, PP ir plaši pielietots plastmasas tips ko izmanto auto virsbūves detaļām un labi padods krāsošanai. Būtiski ir ievērot pilnu detaļas sagatavošanas ciklu (ja nav bijusi iepriekš krāsota vai rūpnieciski gruntēta)- rūpīga attīrīšana, matēšana, attaukošana, gruntēšana ar plastmasu grunti, ja nepieciešams uzklāt pildošo grunti un krāsot.
Vairāk informācijas par plastmasas detaļu krāsošanu nodaļā Virsmu sagatavošana
Raivis
09:51 - 07.30.2011
labdien.vai lai pārkrāsotu plastmasas detaļu,(bamperi) arī var to tikai nomatēt un attaukot? un pēc cik ilga laika krāsojums jāpārklāj ar laku? paldies.
Armands » Raivis
Ja plastmasas detaļa ir bijusi iepriekš krāsota un ir labā stāvoklī (krāsa nelobās, nav atsegta tīra plastmasa) to pirms pārkrāsošanas tikai nomatē un attauko.
Ja detaļa ir tīra plastmasa (negruntēta) to pirms krāsošanas noteikti vajag rūpīgi sagatavot -mazgāt, matēt, attaukot, gruntēt ar speciālu plastmasu grunti. Pēc tam var uzklāt pildošo grunti (ja nepieciešams) un krāsot.
ivars
13:22 - 05.17.2011
Sveicināti, kā Jūs labāk ieteiktu krāsot plasmasas bamperu moldingus. ar CAR-REP bamperu krāsa, melna 400 ml aerosolā vai arī atsevišķi pirkt plasmasas grunti un tad atsevišķi vēl melnu krāsu? paldies
Armands » ivars
Plastmasas detaļas, sevišķi ja tās nekrāsotas ir bijušas ekspluotācijā uz auto, prasa rūpīgu virsmas sagatavošanu - mazgāšanu, attaukošanu, izsildīšanu, matēšanu, gruntēšanu. Ja tikai uzklāt krāsu uz plastmasas detaļas, tad par 99 % adhēzijas (saķeres) trūkuma dēļ tā ātrāk vai vēlāk nāks nost. Tātad - vispirms virsmas sagatavošana, gruntēšana, krāsošana ar speciāliem plastmasām paredzētiem materiāliem, kurus varat iegādāties mūsu autokrāsu veikalā.
Vards
22:23 - 04.21.2011
Sveiki, interese tada lieta.Jakraso plastmasas ar melnu metalliku.Telpas temperatura ir 20 gradi.Cik ilgi vaidzetu zavet starp otro krasas kartu un pec otra slanja pec cik ilga briza lakot?
Armands » Vards
Metālikas stapkārtu žāvēšana pie 20 C un labas gaisa apmaiņas notiek apm. 5-7 min. Kārta uzskatāma par apžāvētu līdz ko tā kļuvusi viendabīgi matēta. Laku uzklāj uz metālikas bāzes krāsas pēc apm. 15-20 min, bet ne ilgāk par 8 stundām. Ja bāzes krāsa nav pārlakota 8 stundu laikā, jāuzklāj jauna krāsas kārta.
Krāsojot plastmasas detaļas pievērsiet uzmanību pareizai virsmas sagatavošanai un noturībai pret krāsas šķaidītāju- t.s "šķīdinātāja testu". Uz detaļas virsmas uzliek ar krāsas šķīdinātāju izmērcētu nelielu lupatiņas gabalu, notur 30 sek. un noņem. Ja pēc 2 min. uz virsmas nav redzami bojājumi no šķīdinātāja iedarbības, virsma uzskatāma par piemērotu krāsošanai. Ja redzami bojājumi, tad uzklājot krāsu, visdrīzāk to "pacels augšā". Šajā gadījumā, pirms krāsas uzklāšanas nepieciešama papildus izolējošā kārta.

Jautāt autokrāsu ekspertiem