Ja plastmasas detaļa ir bijusi iepriekš krāsota un ir labā stāvoklī (krāsa nelobās, nav atsegta tīra plastmasa) to pirms pārkrāsošanas tikai nomatē un attauko.
Ja detaļa ir tīra plastmasa (negruntēta) to pirms krāsošanas noteikti vajag rūpīgi sagatavot -mazgāt, matēt, attaukot, gruntēt ar speciālu plastmasu grunti. Pēc tam var uzklāt pildošo grunti (ja nepieciešams) un krāsot.
Ieskaties arī šajās atbildēs, varbūt noder:
Sveicināti!
Vēlējos uzzināt kā var atšķirt plastmasu sastāvus,vai tie ir marķēti,vai pēc auto markām vai izlaiduma gadiem?Un kā pareizi pārkrāsot plastmasas sliekšņus kuriem nedaudz ir atlobījusies krāsa,vai man tie būtu atkal jāgruntē?
Sveiki. Sagatavojot plastmasu krāsošanai ir no sākuma jānoslīpe? (ar kādiem smilšpapīriem to darīt un cik daudz vaig slīpēt?) Pēc tam tā noteikti ir jāattauko un jānogruntē? (pēc grunts uzklāšanas ,kad tā ir nožuvusi to var noklāt jau ar pirmajām krāsas kārtām?
Plastmasas un stiklašķiedras špaktelēšanai labāk izvēlēties dzelteno vai pelējo špakteli?
Armands » Harijs
Šajā gadījumā ieteicama ir špakteke plastmasām (Plastic stopper), kas
ir
elastīgāka un ar labāku saķeri ar plastmasu, krāsa tumši pelēka.
sveiki ! ar kādu špakteli būtu labāk špaktelēt elastīgu plastmasu ?
un ar kadiem pirms gruntēšanas materiāliem vajadzētu apstrādāt slīpētu plastmasu ?
Sveiki! Ir noņemti 2 slāņi krāsas motorollera plastmasai.Otrais slanis bijis rūpnīcā likts!Tagad ir doma tās plastmasas krāsot-šķērslis ir arī tāds,ka plasmasās ir plaisas.Kas man būtu jāpērk,lai plasmasa krāsošanas rezultāta būtu tuvu rūpnīcas tipa?
Armands » Viktors
Ja parteizi saprotu Jūsu jautājumu, tad plaisas plastmasas detaļā jānošpaktelē ar speciāli plastmasām domātu špakteli un jānoslīpē, pēc tam tīru plastmasas virsmu attauko un nogruntē ar plastmasu grunti, pēc tam visu detaļu pārklāj ar izlīdzinošo pildošo grunti, kuru arī noslīpē. Tad attauko un detaļa ir gatava krāsošanai.
Labiden! Ir doma nokrāsot bamperi kuram nav defektiem, bet vai ir nepieciešams nopūst to ar plastmasas grunti vai tikai nomatēt nogruntēt ar parasto gruti un krāsot?
Labdien,
Jautājums- Vai ir iespējams pārkrāsot automātiskos, siltos, garāžas vārtus ar autokrāsu. Ja jā tad kādu izvēlēties. Vai var to izdarīt mājas apstākļos ar baloniņu?
Paldies
Armands » Gunita
Jā, to ir iespējams izdarīt, tikai jāņem vērā ka plastmasu krāsošanai ir specifiska un komplicēta virsama sagatavošana pirms krāsas uzklāšanas. Nepieciešami speciāli attīrītāji, attaukotāji, abrazīvi un grunts. Mājas apstākļos bez iepriekšējas pieredzes es to neieteiktu uzsākt. Tipiskais defekts neievērojot pareizu virsmas sagatavošanu - vēlāka krāsas lobīšanās no plastmasas detaļām.
Sveiki!
Radās jautājums par auto salona krāsošanu. To taču veic?
Kādas krāsas izmanto, ja tur pēc idejas plastmasi vien tik ir. Un kā, lai neaplaužas ar spīdošu paneli, kas redzams labāk nekā ceļš caur stiklu? Bet citur jau laku spīdumam jau gan izmanto?
Paldies
Armands » Kristaps
Jā, praktiski visus plastmasu tipus var krāsot ar auto krāsu, to iepriekš pareizi sagatavojot (slīpējot , attaukojot, gruntējot). Uzjaucot krāsu tai var iedot dažādus efektus - piem. laku vai krāsu nomatēt vai krāsai pievienot speciālas struktūrpiedevas kas atveido dažādu plastmasu virsmu profilus (grubuļus). Mūsu autokrāsu veikalā ir iespējams apskatīties krāsu toņu, matējumu un struktūru paraugus!
Cik maksā šī grunts aerosolā? (P572-2000)
Armands » Skots
Nexa Autocolor 1K plastmasu grunts 400 ml aerosolā (P572-2000/E0.4) cena ir Ls 7.60
Sveiki, gribēju uzzināt ar kādu ripu un pastu vislabāk pulēt plastmasu, kura nav krāsot, respektīvi, krosinieka plastmasa. Palikusi matēta gribu uzpulēt.
Armands » Edvards
Krosinieka plastmasas visdrīzāk ka ir no PP vai EPDM plastmasas tipa. Pulēšanai var izmantot balto pulēšanas ripu (cieto) un pašdilstošo pulēšanas pastu, piem Farecla G3. Pulējot plastmasas detaļu jāseko līdz pulēšanas ripas apgriezieniem (ne vairāk ka 1500 apgr./min) un virsmas temperatūrai (uzkarstot plastmasa var deformēties).
Sveiki, interesē vai krasojot jumta bagāžnieka kasti, nepieciešams to gruntet, ja virsma jau ir grubuļaina? Un vai pie JUms var uzjaukt krāsas baloniņu Opel "Ultra Blue" krāsas?
Armands » Kaspars
Ja plastmasas jumta bagažnieks nav iepriekš bijis krāsots un esat to jau lietojis uz mašīnas, es neieteiktu Jums patstāvīgi veikt tā krāsošanu ar aerosolu. Plastmasu pirms krāsošanas noteikti vajag gruntēt ar speciālu plastmasas saķeres grunti un veikt rūpīgu attīrīšanu un attaukošanu - pretējā gadījumā krāsas sāks lobīties nost pēc mazgāšanas ar augstspiediena ūdens strūklu. Plastmasai kas bijusi ekspluotācijā uz ceļiem un mainīgos temperatūras apstākļos ir tendence kā švammei uzsūkt sevī visa veida netīrumus , vaskus, eļļas u.t.t. Ja tomēr izlemjat, ka bagažnieks jākrāso, labāk būtu to nodot profesionālai krāsošanas darbnīcai, kur to izsildīs krāsošanas kamerā pie 60 C, izsviedrējot no tā grūti notīrāmos netīrumus, attaukos, nogruntēs ar plastmasu grunti (ja nepieciešams arī izlīdzinās grubuļoto virsmu un nokrāsos ar noturīgiem 2 komponentu materiāliem.
Jā mēs varam uzjaukt Opel krāsu ULTRA BLUE kods 21B un iepildīt to aerosolā. Tā ir perlamutra bāzes krāsa, kura jāpērklāj ar caurspīdīgo laku.
Sveiki, tatad problema sekojosha.
Esmu noslīpēijis rollera plastmasus dažās vietās līdz plastmasam ,dažās tikai nomatēta krāsa, jo pa virsu ir špaktelēts un nevar noslīpēt lidz palstikai. Pūšot grunti (aerosolā) tās vietas kur plastma
sveiki. japarkraso motorollera plastmasas, paslaik vinas ir volvo melnaa metalika(saphire ja nemaldos) , bet velos parkrasot bmw melnajaa(akrils ja nemaldos ar kodu 668) kaa labak gatavot virsmu lai vienkarsi parpustu citaa melnajaa krasaa?vajag pa jaunam
Armands » peteris
Jā, BMW 668 ir tīri melna krāsa. Virsmas sagatavošana atkarīga no tās esošā stāvokļa. Ja vecais krāsojums ir labā stāvokli (krāsojums neplaisā, nelobās, nav dziļu švīku, neatsedzas tīra plastma), tad to pirms pārkrāsošanas ir tikai jānomatē un jāattauko - un var uzklāt krāsu. Ja nepieciešams labot virsmas defektus var būt nepieciešama špaktelēšana , gruntēšana ar speciāliem plastmasām paredzētiem materiāliem.
Matēšanai izmanto matēšanas pastu kopā ar abrazīvu Mirlon Ultra fine, attaukošanai - silikonu noņēmēju + antistatikas noņēmēju plastmasām.
sveki.nogruntejot,pec laika pacel auksa grunti.gruntets tika moto pastmasas detalas ar akrila 2k grunti.ar ko gruntet tiesi moto plastmasas un krasot?
Paldies! Maris.
Sveiki, vēlos mājas apstākļos ar kompresora un krasošanas pistoles palīdzību nokrāsot plastmasas uzacis lukturiem. Iegādājos krāsu, laku, šķīdinātāju un cietinātāju. Vai bez grunts var iztikt? Kādās proporcijās un kas man jājauc ja t
Armands » Edmunds
Ja plastmasas detaļa nav gruntēta vai iepriekš bijusi krāsota - noteikti vajag gruntēt ar speciālo grunti plastmasām. Pretējā gadījumā saķeres trūkuma dēļ ātrāk vai vēlāk krāsojums nāks nost. Svarīgi ai arī jaunu negruntētu detaļu pirms gruntēšanas rūpīgi nomazgāt un attaukot.
Mūsu piedāvātajām uzjauktajām autokrāsās jaukšanas attiecība ir sekojoša: bāzes krāsa (metālika) ar šķīdinātāju attiecībā 1:1; laka ar cietinātāju 2:1 + 10% šķīdinātājs.
Uz iepriekš sagatavotas virsmas uzklāj bāzes krāsu 2-3 kārtās, ar starpžāvēšanas laiku 5-10 min. starp kārtām. Pēc 20 min. pārlako ar laku 2 kārtās, ar starpžāvēšanas laiku starp kārtām 10-15 min.
Vai var krāsot plastmasas virsmu ar atzīmi "PP".
Sveicināti, kā Jūs labāk ieteiktu krāsot plasmasas bamperu moldingus. ar CAR-REP bamperu krāsa, melna 400 ml aerosolā vai arī atsevišķi pirkt plasmasas grunti un tad atsevišķi vēl melnu krāsu? paldies
Armands » ivars
Plastmasas detaļas, sevišķi ja tās nekrāsotas ir bijušas ekspluotācijā uz auto, prasa rūpīgu virsmas sagatavošanu - mazgāšanu, attaukošanu, izsildīšanu, matēšanu, gruntēšanu. Ja tikai uzklāt krāsu uz plastmasas detaļas, tad par 99 % adhēzijas (saķeres) trūkuma dēļ tā ātrāk vai vēlāk nāks nost. Tātad - vispirms virsmas sagatavošana, gruntēšana, krāsošana ar speciāliem plastmasām paredzētiem materiāliem, kurus varat iegādāties mūsu autokrāsu veikalā.
Sveiki, interese tada lieta.Jakraso plastmasas ar melnu metalliku.Telpas temperatura ir 20 gradi.Cik ilgi vaidzetu zavet starp otro krasas kartu un pec otra slanja pec cik ilga briza lakot?
Armands » Vards
Metālikas stapkārtu žāvēšana pie 20 C un labas gaisa apmaiņas notiek apm. 5-7 min. Kārta uzskatāma par apžāvētu līdz ko tā kļuvusi viendabīgi matēta. Laku uzklāj uz metālikas bāzes krāsas pēc apm. 15-20 min, bet ne ilgāk par 8 stundām. Ja bāzes krāsa nav pārlakota 8 stundu laikā, jāuzklāj jauna krāsas kārta.
Krāsojot plastmasas detaļas pievērsiet uzmanību pareizai virsmas sagatavošanai un noturībai pret krāsas šķaidītāju- t.s "šķīdinātāja testu". Uz detaļas virsmas uzliek ar krāsas šķīdinātāju izmērcētu nelielu lupatiņas gabalu, notur 30 sek. un noņem. Ja pēc 2 min. uz virsmas nav redzami bojājumi no šķīdinātāja iedarbības, virsma uzskatāma par piemērotu krāsošanai. Ja redzami bojājumi, tad uzklājot krāsu, visdrīzāk to "pacels augšā". Šajā gadījumā, pirms krāsas uzklāšanas nepieciešama papildus izolējošā kārta.