![]() |
Šajās fotogrāfijās ir secīgi parādīti soļi, kas veicami virsbūves krāsojumā radušos, iedobumu un caurumu novērsšanai. Šis process var tikt arī attiecināts uz skrāpējumu piekrāsošanu, izslēdzot atiecīgus soļus caurumu armēšanā. |
![]() |
Vispirms pēc iespējas noņemiet bojājuma vietai apkārt esošās detaļas ( tas atvieglos maskēšanu un pasargās no krāsu putekļiem). Bojājuma vietā mehāniski iztaisnot nelīdzenumus un to nedaudz ieliekt uz iekšpusi. |
![]() |
Tālāk ar rupjas graudainības slīpapīru (sauso P80, P100) vai urbjmašīnā iestiprinātu drāšu birsti noņemt pilnībā krāsojumu no bojātās vietas. Apkārt pieguļošās krāsojuma virsmas (krāsas salaiduma veidošanai) viegli noslīpēt ar smalkākas graudainības P800-P1000 slīppapīru vai MIRLON pelēko abrazīvu. |
![]() |
Bojātās virsmas cauruma malas vai rūsas plankumi ir mehāniski jānotīra un jāapstrādā ar rūsas pārveidotāju, piem. Brunox Epoxy vai iekonservētāju Mipa Rost-versiegelung http://www.autokrasas.lv/index.php?pane=nxt&lang=1&gid=21, kas arī turpmāk pasargās metālu no korozijas iedarbības. |
![]() |
Lielu curumu aizpildīšanai ieteicams izmantot speciālu remonta komplektu , kas satāv no stklšķiedras auduma un laminēšanas sveķiem. Uzklāt sveķus uz bojātās virsmas , piespiezt stiklšķiedras audumu virsmai, vēlreiz uzziest sveķus un ļaut nocietēt. http://www.autokrasas.lv/?p=art&art=467 |
![]() |
Atkārtot šo operāciju vairākkārt, pārliecinoties, ka stiklšķieras auduma kārtas līmenis atrodas dziļāk par apkārtējo piegulošo krāsojuma laukumu. |
![]() |
Nelieliem caurumiem un iedobumiem izmantojiet 2- komponentu universālo špakteļmassu, uzklājot to ar elastīgu plastmasas špakleļlāpstiņu nelielās kārtās ar 20 min. intervālu stapr kārtām, līdz kamēr bojātā virsma ir vienādā līmenī ar piegulošo krāsojumu. |
![]() |
Sīkiem iedobumiem un skrāpējumiem labi noder 1-komponentu ātri žūstošā špaktele, kuru uzklāj plānās kārtās ar metāla špakteļlāpstiņu.
|
![]() |
Špakteles slīpēšanai izmantojiet korķa klucīti un rupjākas graudainības tikai sauso slīppapīru sākumā- P60-P80-P120, pakāpeniski pārejot uz smalkāku un nobeidzot ar P280 graudainības sauso slīppapīru. Noslīpētajai virsmai jābūt vienādi gludai, bez redzamas pārejas starp špaktelēto virsmu un piegulošo krāsojumu. |
![]() |
Apklājiet blakus detaļas izmantojot krāsotāja līmlentu maskēšanas papīru vai plēvi. Uzklāt grunts kārtu visai bojātajai vietai un vēl apm. sprīdi uz apkārt piegulošās virsmas. Laut gruntskrāssas kārtai nožūt. |
![]() |
Ja nepieciešams sīkus defektus gruntētajā virsmā var aizšpaktelēt ar smalkgruadaino špakteli. Pēc tam gruntēto virsmu slīpē ar ūdensizturīgo slīppapīru P400-P800, noskalojot ar lielu daudzumu tīra ūdens. |
![]() |
Atkārtoti uzklāt gruntskrāsas kārtu, ļaut nožūt, noslīpēt kā aprakstīts iepriekš, līdz tiek panākta pilnīgi gluda virsma. Uzmanību! Pirms krāsošanas uz virsbūves detaļām, pārliecinieties par krāsas toņu sakritību, veicot kontrolkrāsojumu uz testa planšetes. Sakarā ar to, ka krāsas aerosola izsmidzinātāja uzbūve ievērojami atšķiras no profesionāla krāsošanas pulverizatora, ir iespējamas perlamutra un metālefekta krāsu toņu atšķirības. |
![]() |
Uzklāt vairākas plānas kārtas, sākot no bojātās vietas centra, virzot krāsas aerosolu vienmērīgām horizontālām kustībām. Starp krāsas kārtām ļaut apžūt 5-10 min. |
![]() |
Krāsas kārtu skaits ir pietiekams, tiklīdz krāsojamā virsma ir ieguvusi viendabīgu toni, spīdumu, nav pamanāms apakšējais gruntsslānis un robežas.
Parasti nepieciešami 2-3 slāņi krāsas. |
![]() |
Metālefekta un perlamutra krāsas 10-15 min.pēc pamattoņa uzklāšanas jāpārklāj ar caurspīgīgu laku (aerosolā), 2-3 kārtas ar 5-10min starpžāvēšanas laiku stapr lakas kārtām. |
![]() |
Krāsas pilnīgas nocietēšanas laiks ir apm. 2 nedāļas, tāpēc krāsojumu un salaiduma vietas nav ieteicams pulēt ātrāk par šo termiņu. |
![]() |
Atcerieties, ka virsbūves krāsojuma remontdarbu kvalitāte un galīgais iznākums ir proporcionāls Jūsu iegūldītajām pūlēm un laikam! |